Procedura de rezolvare a divergențelor

Creat de Anamaria Purice, Modificat la Lu, 7 Apr la 9:14 AM de Anamaria Purice

1. Depunerea repertoriului


1.1. Se respectă procedura de declarare a repertoriului pentru compararea repertoriului depus cu cel existent în baza de date UPFR.

1.2. Fonogramele/videogramele din repertoriul nou depus care nu intră în divergență se încarcă direct în baza de date UPFR conform procedurii de declarare repertoriu.


2. Identificarea divergențelor


2.1. Dacă în urma încărcării repertoriului apar divergențe, reprezentantul UPFR informează (în scris) pe e-mail producătorii implicați, solicitând reconfirmarea sau refacerea declarației de repertoriu în termen de 15 zile lucrătoare.

2.2. În cazul lipsei unui răspuns în termen de 15 zile lucrătoare, UPFR informează în scris producătorul despre inactivarea fonogramelor aflate în divergență.


3. Reconfirmarea fonogramelor aflate în divergență


3.1. Dacă producătorul reconfirmă apartenența fonogramelor/videogramelor aflate în divergență, UPFR informează simultan ceilalți producători implicați, atașând lista fonogramelor/videogramelor respective pentru reconfirmare.

3.2. Dacă niciuna dintre părți nu renunță, UPFR solicită documente suplimentare care să ateste deținerea drepturilor conexe.


4. Soluționarea divergențelor


4.1. Producătorii de repertoriu local trebuie să depună documente justificative care atestă deținerea drepturilor asupra fonogramelor/videogramelor în divergență.

4.2. După primirea documentelor justificative, acestea sunt analizate și avizate de avocații UPFR.

4.3. Termenul limită pentru transmiterea documentelor justificative este de 30 zile calendaristice de la prima notificare. Lipsa răspunsului atrage inactivarea fonogramelor respective.

4.4. Pentru repertoriul internațional, producătorul va prezenta traduceri legalizate ale contractelor de reprezentare, împreună cu copia după licența originală semnată și ștampilată.

4.5. Lipsa documentelor justificative echivalează cu renunțarea la declarația de repertoriu.


5. Semnarea contractelor


5.1. Contractele de mandat (pentru membri) sau contractele de gestiune colectivă (pentru nemembri) se semnează doar dacă există cel puțin o fonogramă/videogramă declarată care nu este în divergență.


6. Situațiile fără soluționare amiabilă


6.1. Dacă ambii producători prezintă dovezi, dar divergențele nu se soluționează amiabil, părțile trebuie să se adreseze instanțelor competente.

6.2. UPFR blochează sumele generate din divergențele nesoluționate până la pronunțarea unei decizii definitive sau până la soluționarea amiabilă.


7. Reguli speciale în caz de multiple înregistrări


7.1. Dacă o fonogramă/videogramă este declarată de mai mulți producători și nu se poate identifica exact versiunea difuzată:

  • Producătorului înregistrării originale îi revine 2/3 din suma alocată;

  • Producătorului reînregistrării îi revine 1/3 din suma alocată.

7.2. În cazul mai multor reînregistrări:

  • Producătorul original primește 1/2 din suma alocată;

  • Restul de 1/2 se împarte egal între toți producătorii de reînregistrări.


8. Coproducțiile


8.1. În cazul coproducțiilor:

  • Se desemnează un administrator care comunică UPFR calitatea sa;

  • UPFR repartizează sumele prin administratorul coproducției.

8.2. Administratorul furnizează toate informațiile necesare calculării remunerațiilor.

8.3. Dacă softul de repartiție permite, UPFR poate efectua direct repartiția către fiecare coproducător în funcție de cotele declarate.

8.4. Dacă coproducătorii nu există în baza de date UPFR, administratorul trebuie să furnizeze toate datele necesare efectuării plăților.

A fost de ajutor articolul?

Grozav!

Mulțumim pentru feedback

Ne pare rău! Nu am putut fi de ajutor

Mulțumim pentru feedback

Spuneți-ne cum putem îmbunătăți acest articol!

Selectează cel puțin unul dintre motive
Verificarea CAPTCHA este necesară.

Feedback trimis

Apreciem efortul dumneavoastră și vom încerca să modificăm articolul