Întrebări frecvente (FAQ)

Creat de Anamaria Purice, Modificat la Lu, 7 Apr la 9:28 AM de Anamaria Purice

1. Ce înseamnă divergență în cadrul UPFR?


Răspuns:
Divergența apare atunci când o fonogramă sau videogramă este declarată simultan de doi sau mai mulți producători diferiți, generând o suprapunere de drepturi ce necesită clarificare înainte de repartiție.


2. Cum sunt anunțate părțile implicate despre existența unei divergențe?


Răspuns:
Reprezentantul UPFR transmite notificări oficiale pe e-mail către producătorii implicați, prezentând lista fonogramelor/videogramelor aflate în divergență și solicitând reconfirmarea sau corectarea repertoriului.


3. Care este termenul pentru răspunsul la notificarea de divergență?


Răspuns:
Termenul este de 15 zile lucrătoare de la primirea notificării. Nerespectarea acestui termen duce la inactivarea fonogramelor/videogramelor aflate în divergență.


4. Ce se întâmplă dacă ambele părți își mențin pretențiile asupra aceleiași fonograme/videograme?


Răspuns:
UPFR solicită documente justificative suplimentare de la ambii producători pentru a analiza deținerea drepturilor. Dacă divergențele persistă, litigiul se transferă către instanțele de judecată, iar sumele aferente sunt blocate până la soluționarea definitivă.


5. Ce documente trebuie să depun dacă susțin deținerea drepturilor asupra unei fonograme aflate în divergență?


Răspuns:
Trebuie depuse documente care atestă drepturile conexe (ex.: contracte de producție, contracte de licențiere, acte de cesiune, etc.). Pentru repertoriul internațional, este obligatorie prezentarea unei traduceri legalizate a contractului de reprezentare și a licenței în original semnată și ștampilată.


6. Ce se întâmplă dacă nu răspund în termenul de 30 zile la solicitarea UPFR privind dovezile?


Răspuns:
În lipsa unui răspuns în termen de 30 zile calendaristice de la prima notificare, fonogramele/videogramele în cauză sunt inactivate din baza de date, considerându-se că producătorul a renunțat la revendicarea repertoriului.


7. Pot semna contractul de mandat sau de gestiune colectivă dacă am fonograme aflate în divergență?


Răspuns:
Da, dar doar dacă în repertoriul declarat există cel puțin o fonogramă/videogramă care nu este în divergență.


8. Ce face UPFR dacă nu poate decide cine deține drepturile asupra unei fonograme/videograme?


Răspuns:
UPFR își exprimă doar o opinie juridică preliminară și blochează sumele aferente fonogramelor în divergență până la soluționarea conflictului pe cale amiabilă sau prin hotărâre definitivă a instanței.


9. Cum se repartizează sumele dacă mai mulți producători declară aceeași fonogramă și nu se poate identifica varianta difuzată?


Răspuns:

  • Dacă există o înregistrare originală și o reînregistrare:
    ➔ Originalul primește 2/3 din suma alocată, reînregistrarea primește 1/3.

  • Dacă există mai multe reînregistrări:
    ➔ Originalul primește 1/2 din suma alocată, iar reînregistrările își împart în mod egal cealaltă jumătate.


10. Ce înseamnă "administratorul coproducției" și care este rolul său?


Răspuns:
Administratorul coproducției este persoana fizică sau juridică desemnată să gestioneze relația cu UPFR pentru fonogramele sau videogramele realizate în coproducție. El comunică toate informațiile necesare pentru repartiția sumelor și poate primi sumele în numele coproducătorilor, cu obligația de a le distribui ulterior.

A fost de ajutor articolul?

Grozav!

Mulțumim pentru feedback

Ne pare rău! Nu am putut fi de ajutor

Mulțumim pentru feedback

Spuneți-ne cum putem îmbunătăți acest articol!

Selectează cel puțin unul dintre motive
Verificarea CAPTCHA este necesară.

Feedback trimis

Apreciem efortul dumneavoastră și vom încerca să modificăm articolul